Monday 26 October 2015

Alat Pendengaran Telinga


sekadar hiasan. sumber: google
1. sudah lama aku tidak pakai alat pendengaran telinga, sebab aku tak pakai alat ini kerana telinga tiba-tiba tak dengar.

2. dua tahun agaknya, aku tak pakai alat pendengar telinga dan mencuba pakai balik, alat pendengaran gagal berfungsi dengan baik akibat lama tak pakai.

3. mahu beli baru tapi telinga ini masih tidak dapat dengar dengan baik. Bahagian luar tak dengar dan dalam dengar.
4. teringat doktor pernah perkenalkan implan koklea. apa itu implan koklea ? cer google ah panjang citer sikit. malas nak taip sini hehehe
sekadar hiasan sumber: google


5. implan koklea:- banyak kali aku duk pikir,lama betul buat keputusan ini kerana risikonya tinggi.

6. bedah telinga bukan perkara kecil bagi aku, kena pikir masak-masak

7. kos bedah dan implan koklea, RM 80 ribu, ya allah !!!! mahal giler.... mcm beli kereta exora  perggghhhh ....aku tak tahu kenapa mahal sangat , korang tanya doktor la... hehehe

8. 13/11/2015 temujanji aku nga doktor , nak tengok telinga aku balik. ada hajat nak pakai alat pendengaran telinga.


ok sekian terima kasih hehehe
https://bookcafe.com.my/friends/idevaffiliate.php?id=293

No comments:

Post a Comment