Wednesday 26 August 2015

USD1 = RM4.25.. Apa Nak Buat?

assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Enam bulan lepas, kadar tukaran matang USD dengan RM adalah sekitar RM3.80 bagi 1 USD. Hari ini apabila saya check semula... nilainya sudah berubah..

USD 1 = RM4.25 Whoaa! Tak tahu nak kata apa.. Nak nangis pun ada.. nak senyum pun ada..!

Sedih, sebab banyak kos akan meningkat.. kos pembelian nama domain, hosting, bayaran iklan facebook, google dan sebagainya.


Namun, dalam masa yang sama, ada sikit gembira juga kerana, hasil pendapatan yang diperolehi dalam nilai USD, akan turut meningkat. Zaman sekarang ini, untuk memperolehi pendapatan dalam USD, tidak semestinya kita perlu bekerja di luar negara. Malah, hanya dengan duduk di depan komputer sahaja pun kita boleh jana pendapatan dalam matawang USD.

Salah satunya.. adalah menerusi website Fiverr.com Jika anda masih belum tahu.
Website Fiverr.com adalah merupakan sebuah website marketplace, dimana, kita boleh menawarkan apa sahaja perkhidmatan atau produk dengan bayaran sebanyak USD5!. Ya! USD5 sahaja...

Mungkin nampak agak sedikit! Tetapi nanti dulu... jangan pandang sebelah mata dengan nilai USD5 tersebut. Sebabnya.... ramai rakyat malaysia telah berjaya menjana pendapatan ribuan ringgit di Fiverr setiap bulan dengan hanya secara sambilan sahaja! Salah seorangnya adalah saudara Nigel Ong!

Beliau telah berjaya menjana sebanyak RM2,000 secara purata di Fiverr setiap bulan! Itu sewaktu USD 1 bernilai RM3.8... pada waktu ini, pastinya pendapatan beliau sudah meningkat lagi! Berita baiknya! Beliau ada tulis panduan bagaimana beliau melakukkannya!

Jika anda berminat nak tahu rahsia beliau jana wang di fiverr. Anda boleh lawati www.duitfiverr.com
 
 atau klik butang dibawah!




 P/s:- Segala sesuatu yang berlaku pasti ada pro dan kontra. Terpulang kepada kita untuk terus marah dan menyalahkan keadaan atau berhenti merungut dan berusaha menjadikan sesuatu yang berlaku itu sebagai suatu peluang untuk kita menjadi lebih baik! Saya ucapkan selamat maju jaya kepada anda

No comments:

Post a Comment